Comunicat Amendamente Buget 2017

By 13/02/2017Articole

Parlamentarii USR Brașov, deputat Tudor Benga și senator Allen Coliban, au depus o serie de amendamente la proiectul de buget al României pentru anul 2017 având ca scop dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, rutiere, feroviare și sanitare a județului Brașov.
Amendamentele parlamentarilor USR Brașov sunt rezultatul unei viziuni de dezvoltare a județului nostru și au vizat obiective de investiții deja începute care sunt gestionate la nivel național de ministere sau de companiile subordonate acestora:

– Reabilitarea Spitalului Județean Brașov.
Acest proiect a fost demarat de Consiliul Județean Brașov care a considerat oportună predarea mai departe a proiectului de reabilitare a spitalului către Compania Națională de Investiții (C.N.I) pentru a fi finalizat. Deși la sfârșitul anului trecut acest obiectiv de investiții a fost aprobat prin ordin de ministru, perspectivele lui de finanțare sunt incerte.

– Reabilitarea Căii ferate Brașov-Sighișoara.
Acest obiectiv de investiții se află pe un coridor european feroviar principal și beneficiază de o cofinanțare într-un procent de 85% din fonduri europene nerambursabile. Tronsoanele de cale ferată Brașov-Apața și Cața-Sighișoara au fost scoase la licitație încă din anul 2016, dar din cauza perspectivelor financiare incerte cel mai probabil se va dori amânarea proiectului sau prelungirea procedurilor de atribuire a contractului de achiziție publică pentru modernizarea căii ferate. Reabilitarea Gării Brașov era de asemenea inclusă în proiectul de reabilitare a căii ferate dintre Brașov și Sighișoara.

– Construcția autostrăzii Comarnic-Brașov.
Lotul de autostradă dintre Cristian și Râșnov, parte a autostrăzii Comarnic-Brașov, a fost licitat în anul 2014, iar în data de 22.11.2016 a fost desemnată oferta câștigătoare. În perioada următoare proiectul va fi atribuit constructorului și va fi necesară alocarea cel puțin a unor sume care să reprezinte avansul pentru această investiție.

– Construcția autostrăzii Sibiu-Brașov.
Pentru acest obiectiv de investiții este necesară alocarea de finanțare pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș deoarece acest proiect a fost suspendat până în data de 17.01.2017, iar acum riscă o nouă suspendare tot din cauza lipsei finanțării.

– Construcția aeroportului internațional Brașov-Ghimbav.
Îndiguirea râului Bârsa este un obiectiv conex, dar necesar pentru realizarea aeroportului ce a fost asumat de către Ministerul Mediului, cel putin la nivel declarativ, încă din anul 2012. Proiectul de investiții pentru construcția aeroportului Brașov este în prezent gestionat de către Consiliul Județean Brașov, el find singura entitate ce poate efectua lucrări pentru construcția aeroportului. Deși până acum nu sa materializat o colaborare între autoritățile locale și județene interesate de acest obiectiv, aceasta este cea mai sigură și cea mai rapidă soluție pentru finalizarea aeroportului.

Ca urmare a respingerii de către majoritatea parlamentară a amendamentelor la buget depuse de parlamentarii USR Brașov se crează premisele amânării cu cel puțin încă un an a realizării unor proiecte ce ar fi contribuit la dezvoltarea întregii țări. Impactul acestei amânări este greu de cuantificat rezumându-se nu doar la pierderi financiare directe, posibile investiții ratate, cât și la alte efecte nefaste ce ar fi putut fi evitate cu ajutorul unei infrastructuri adecvate.

senator Allen Coliban
deputat Tudor Benga

Leave a Reply